Page 3 - Literatura w dydaktyce i glottodydaktyce polonistycznej
P. 3

Spis treści







        Wstęp                                                                             4


        Romuald Cudak

        Tekst literacki jako narzędzie pracy i przedmiot refl eksji
        w nauczaniu języka polskiego jako obcego                                          6

        Ewa Jaskółowa

        Umiejętności językowe a metodyka lektury                                          8

        Bernadeta Niesporek-Szamburska

        Kształcenie kompetencji tekstotwórczej przez literaturę                           10

        Paweł Próchniak
        Po stronie wiersza (w sieci)                                                      12


        Wiola Próchniak
        Mówić o rzeczach ważnych – pomiędzy literaturą a lekcją                           14

        Barbara Morcinek-Abramczyk

        Recepcja pragmatyczna, czyli literatura polska
        w nauczaniu japońskich studentów                                                  16


        Małgorzata Wójcik-Dudek
        Obcy w szkolnym kanonie literackim. Studium przypadku                             18

        Wioletta Hajduk-Gawron

        Adaptacja tekstów literackich na potrzeby nauczania
        języka polskiego jako obcego                                                      20
   1   2   3   4   5   6   7   8