Page 3 - Literatura w dydaktyce i glottodydaktyce polonistycznej
P. 3
Spis treści
Wstęp 4
Romuald Cudak
Tekst literacki jako narzędzie pracy i przedmiot refl eksji
w nauczaniu języka polskiego jako obcego 6
Ewa Jaskółowa
Umiejętności językowe a metodyka lektury 8
Bernadeta Niesporek-Szamburska
Kształcenie kompetencji tekstotwórczej przez literaturę 10
Paweł Próchniak
Po stronie wiersza (w sieci) 12
Wiola Próchniak
Mówić o rzeczach ważnych – pomiędzy literaturą a lekcją 14
Barbara Morcinek-Abramczyk
Recepcja pragmatyczna, czyli literatura polska
w nauczaniu japońskich studentów 16
Małgorzata Wójcik-Dudek
Obcy w szkolnym kanonie literackim. Studium przypadku 18
Wioletta Hajduk-Gawron
Adaptacja tekstów literackich na potrzeby nauczania
języka polskiego jako obcego 20