Page 65 - TST Conference 2018
P. 65

18th International ConferenceInternational Conference
       18th



                              18th International Conference Transport Systems Telematics TST’18
                                     Polish Society of Transport Systems Telematics

                                                                quality, traffi c information, ITS Directive


                BURES Petr , LANGR Martin
                          1
                            IMPLEMENTATION OF TRAFFIC SERVICE QUALITY
                                        MEASURES IN CZECHIA
                With the implementation of the ITS Directive (2010/40/EU) concerning the pan European travel and
                traffi c information services the quality of the service and underlying data becomes an issue. There is a
                number of different approaches how to assess the quality of data and of a service, each with its particular
                benefi ts, however together the approaches are not implementable and alone do not cover all the specifi cs
                of the traffi c information. The paper deals with a piecewise implementation of a traffi c information
                service quality measures, focusing, in the fi rst step, only on directly measurable technical and editorial
                aspects of the data and a service quality. These aspects are measured and tested on the real world example
                and the results, its impacts on quality improvement, are discussed.


                       WDROŻENIE MIAR JAKOŚCI OBSŁUGI RUCHU W CZECHACH

                Jakość usług i danych bazowych staje się istotnym zagadnieniem w związku z wdrożeniem Dyrektywy ITS
                (2010/40/UE) w sprawie ram wdrażania inteligentnych systemów transportowych w obszarze transportu drogo-
                wego oraz interfejsów z innymi rodzajami transportu. Istnieje szereg różnych sposobów podejścia do oceny
                jakości danych i usług, każdy ze swymi szczególnymi korzyściami, jednakże tych podejść łącznie nie da się
                wdrożyć, zaś osobno nie obejmują całej specyfi ki informacji o ruchu. Artykuł zajmuje się wdrożeniem po
                kawałku miar jakości obsługi ruchu, skupiając się - w pierwszym kroku - jedynie na bezpośrednio mierzal-
                nych technicznych i redakcyjnych aspektach danych i jakości usług. Aspekty te są mierzone i testowane na
                prawdziwym przykładzie i wynikach, omówiono ich wpływy na poprawę jakości.





















                1   Czech Technical University in Prague, Faculty of Transportation Sciences, Konviktská 20, 110 00, Praha 1, Czech Republic;
                 E) bures@fd.cvut.cz
                                                   31








                                                  65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70