BADACZ(KA)

W DZIAŁANIU

DOROTA PRYSAK

sprawdź

Witam na mojej stronie

Badacz(ka) w działaniu to propozycja łącząca badania, dydaktykę i działania jakie prowadzę w swojej pracy. Od ponad 20 lat pracuję z osobami z niepełnosprawnościami. Początki mojej pracy to okres wielu pytań, na które czasami trudno było uzyskać odpowiedź a każde pojawiające się traktowałam jako wyzwanie.

BADANIA

Moje badania to m.in.: funkcjonowanie społeczne osób z niepełnosprawnościami, edukacja specjalna, terapa, domy pomocy społecznej, psychodramy

Dydaktyka

Dzielenie się zdobytym doświadczeniem jako praktyk i nauczyciel akademicki jest moją pasją.

Szkolenia

Podczas seminariów , warsztatów lub wykładów oswajam i przedstawiam świat, łączę działania,  refleksję, praktykę i teorię, poprzez współpracę z badanymi.

Kim jestem…

 

Jestem doktorem nauk humanistycznych, adiunktem w Zakładzie Inkluzji Społecznej i Edukacyjnej na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji z Cieszynie, Uniwersytetu Śląskiego; nauczycielem w zespole szkół nr 3 specjalnych w Pszczynie. Z wykształcenia jestem, pedagogiem, pedagogiem specjalnym, oligofrenopedagogiem, socjoterapeutą, asystentem psychodramy, psychoterapeutą, członkiem Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego; Zespołu Samokształceniowego i Samopomocy Koleżeńskiej PAN, Zespołu Młodzieży działający przy KNP PAN, Polskiego Instytutu  Psychodramy, Fundacji „Moja Przyszłość”.

 

W czym mogę pomóc?

KONTAKT

DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWO-SZKOLENIOWA

„Badanie w działaniu jest procesem, w którym spotykają się i wzajemnie na siebie oddziałują co najmniej dwie kultury: autorów projektu i realizatorów praktyki”

Maria Czerepaniak-Walczak, Etyczne aspekty badania w działaniu: Poszanowanie praw uczestników badań [w:] H. Cervinkova, B. D. Gołębniak (red.) Edukacyjne badania w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013. s. 86.

Jako badacz w ramach „action research” łączę działania,  refleksję, praktykę i teorię, poprzez współpracę z badanymi i dążenie do osiągnięcia praktycznych rozwiązań problemów z jakimi się zmagają. To co jest charakterystyczne i bliskie mojej osobie, to to, że wspomniane badania zorientowane są na poprawę sytuacji badanych osób. Istotny jest cel badań w postaci stworzenia praktycznych rozwiązań, oraz nowy sposób rozumienia sytuacji trudnej.

  • - szkolenia dla pracowników

    • Student z niepełnosprawnością
    • Komunikacja z osobami niepełnosprawnymi
    • Savoir-vivre wobec studentów z niepełnosprawnością
    • Asertywność w kontakcie z niepełnosprawnym studentem
    • Stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnością
    • Student w kryzysie
    • Jak poradzić sobie z emocjami studentów
    • Zaburzenia osobowości u studentów
    • Wyuczona bezradność studenta
    • Uzależnienie a student
    • Wykładowca jako doradca zawodowy dla studenta niepełnosprawnego
    • Studenci z zaburzeniami psychicznymi – komunikacja, sprawdzanie wiedzy, radzenie sobie w sytuacjach trudnych
    • Przeciwdziałanie dyskryminacji wobec osób niepełnosprawnych w grupie studentów
    • Rozwój inteligencji emocjonalnej i empatii w pracy ze studentami o specjalnych potrzebach
    • Motywowanie studenta do poszukiwania pomocy specjalistycznej
    • Trudne sytuacje w pracy ze studentem – rozwiązywanie konfliktów
    • Inteligencja emocjonalna w życiu zawodowym i osobistym
    • Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach w pracy nauczyciela akademickiego
    • Relacje mistrz - uczeń: Tutoring

     

     

  • - Student z zaburzeniami psychicznymi

    • Student w kryzysie
    • Jak poradzić sobie z emocjami studentów
    • Zaburzenia osobowości u studentów
    • Wyuczona bezradność studenta
    • Uzależnienie a student
    • Studenci z zaburzeniami psychicznymi – komunikacja, sprawdzanie wiedzy, radzenie sobie w sytuacjach trudnych
    • Motywowanie studenta do poszukiwania pomocy specjalistycznej
    • Trudne sytuacje w pracy ze studentem – rozwiązywanie konfliktów
    • Inteligencja emocjonalna w życiu zawodowym i osobistym

     

     

  • - Dorośli z Zespołem Aspergera

    • Komunikacja z osobami z Zespołem Aspergera.
    • Asystent studenta dla studenta Zespołem Aspergera.
    • Savoir-vivre wobec osoby z Zespołem Aspergera.
    • Stereotypy dotyczące osób z Zespołem Aspergera.
    • Pracownik z Zespołem Aspergera i co dalej?

     

     

  • - Student z zaburzeniami psychicznymi i inne

    • Jak poradzić sobie z emocjami studentów.
    • Zaburzenia osobowości u studentów.
    • Wyuczona bezradność studenta.
    • Uzależnienie a student.
    • Studenci z zaburzeniami psychicznymi – komunikacja, sprawdzanie wiedzy, radzenie sobie w sytuacjach trudnych.
    • Motywowanie studenta do poszukiwania pomocy specjalistycznej.
    • Trudne sytuacje w pracy ze studentem – rozwiązywanie konfliktów.
    • Inteligencja emocjonalna w życiu zawodowym i osobistym.

     

     

  • - szkolenie Indywidualne

    Indywidualne szkolenie, seminaria, wykłady dostosowane do oczekiwania zamawiającego.

Profesjonalizm
w każdym calu

Praca z osobami z niepełnosprawnościami to ciągłe wyzwania. Trudności jakich sami doświadczają dotykają również osób, z którymi stykają w swojej  przestrzeni. Wsparcie takich ludzi to proces, który z jednej strony zorientowany jest na rozwój wiedzy w danym zakresie, z drugiej ma praktyczne zastosowanie dla konkretnych osób lub społeczności, w konkretnym czasie, w konkretnej przestrzeni.

NASZE SZKOLENIA SĄ PRZEPROWADZANE PRZEZ ZESPÓŁ SPECJALISTÓW

PRZEPROWADZAMY KONSULTACJE INDYWIDUALNE

JESTEŚ PRACODAWCĄ? WESPRZEMY CIĘ PRZY ZATRUDNIENIU OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ

Szkolenia Video

Szkolenie

Szkolenie

Szkolenie

Szkolenie

Zobacz więcej
na naszym kanale

Galeria

Kontakt

Porozmawiać zawsze warto

Tu musi być info w jakich sprawach lub problemach można się kontaktować , żeby nie zrobiłasię darmowa poradnia.

I trzeba pomyśleć o formularzu kontaktowym, bo mimo że strona jest portfolio to jednak oferuje usługi i powinna być objęta RODO a każdy wysłany przez nią mail to zbieranie danych osobowych. Proponuje usunąć całkiem i po pproblemie.

Adres: ???

Email: ???

Tel.: 606 917 484

Submitting Form...

The server encountered an error.

Form received.

Obraz zastępczy CAPTCHA

LOGO

Hasłowo o działalnośći

LINKI

• Start

• Działalność

• Video

• Kontakt

Spotkajmy się

Adres: ????

Email: ?????

Tel.: 606 917 484

Copyright by FrescoMedia

 
Obraz zastępczy CAPTCHA
 
Obraz zastępczy CAPTCHA